OPIS PROJEKTU
Informacje ogólne o projekcie
Program operacyjny | Program Operacyjny Polska Cyfrowa |
Oś priorytetowa | III Cyfrowe kompetencje społeczeństwa |
Działanie | 3.2 Innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji cyfrowej |
Tytuł projektu | Buduję, koduję, programuję. |
Numer wniosku | POPC.03.02.00-00-0149/17 |
Wartość projektu ogółem (PLN) | 820 436,95 |
Przyznana kwota dofinansowania (PLN) | 760 959,95 |
Okres realizacji projektu | czerwiec 2018 - wrzesień 2020 |
Podregion NUTS3 | PODREGION 67 - INOWROCŁAWSKI |
Województwo | KUJAWSKO-POMORSKIE |
Informacje ogólne o projekcie
Cele projektu |
Celem głównym projektu jest podniesienie kompetencji cyfrowych 133 nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w okresie do 30 września 2020 roku. Cel główny projektu zostanie osiągnięty poprzez realizację kilku celów szczegółowych projektu, wśród których możemy wymienić: - rozwinięcie u nauczycieli klas 1-3 kompetencji cyfrowych, - wyposażenie nauczycieli w wiedzę i umiejętności niezbędne do prowadzenia zajęć - wyposażenie nauczycieli w zasoby i środki dydaktyczne niezbędne do prowadzenia zajęć (np. scenariusze, dostosowane programy komputerowe, tablety, gry edukacyjne), - rozwijanie u nauczycieli kreatywności i innowacyjności, - zainteresowanie uczniów informatyką i programowaniem. Zakres projektu oraz założone w nim cele do realizacji w pełni wpisują się w cele określone w Programie Operacyjnym Polska Cyfrowa dla Działania 3.2, w ramach którego Wnioskodawca ubiega się o dofinansowanie. Zgodnie z zapisami SZOOP POPC na lata 2014 – 2020 w działaniu tym celem nadrzędnym jest zwiększenie stopnia oraz poprawa umiejętności korzystania z Internetu w tym z e-usług publicznych, |
Opis planowanych działań |
Projekt obejmuje stacjonarną, grupową naukę zagadnień z obszaru kompetencji cyfrowych i medialnych, programowania i nauczania
programowania dla nauczycieli publicznej edukacji wczesnoszkolnej (I etap) oraz jej kontynuację (II etap) w formule zajęć praktycznych
prowadzonych przez nauczyciela wspólnie z trenerem. Zakresy działań trenerów zarówno pracowników KPCEN jak i trenerów zewnętrznych nie
różnią się a będą polegać na szkoleniu nauczycieli w zakresie nauki programowania, które będzie przebiegać w formie stacjonarnego szkolenia
grupowego, prowadzonego przez cztery dni szkoleniowe w okresie ferii letnich dla semestru zimowego i ferii zimowych dla semestru letniego.
Miejscem szkolenia będzie ośrodek w NUTS Inowrocławskim. Szkolenia dla nauczycieli zapewnią zajęcia dla uczniów szkół
publicznych oraz szkolenia przy udziale trenera w formie zajęć praktycznych, prowadzonych w wymiarze 15 x 2 godziny lekcyjne dla uczniów klas 1-
3 szkoły podstawowej. Wymagany jest osobisty udział trenera w co najmniej 5 z 15 ww. zajęć. W pozostałym zakresie wsparcie nauczycieli będzie
prowadzone w formie e-learningu. Zajęcia dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej (15x2 godziny lekcyjne) będące jednocześnie formą
praktycznego szkolenia dla nauczyciela odbywać się będą w pomieszczeniach publicznej szkoły podstawowej, w której uczą się uczniowie objęci
projektem. Dodatkowo zapewnione zostanie przeprowadzenie jednych, związanych tematycznie z celem projektu zajęć dla uczniów poza ich szkołą
tj. w Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu. Wnioskodawca zapewni dowóz uczestników z miejsca zamieszkania do ww. instytucji Zakres planowanych działań: Działanie I – opracowanie dokumentacji szkoleniowej, polegać będzie na opracowanie programu szkoleń oraz scenariuszy zajęć, opracowanie kursu e-learningowego, opracowanie scenariuszy dwugodzinnych zajęć pozalekcyjnych z zakresu nauki programowania, opracowanie diagnoz dla nauczycieli i uczniów, zbudowanie strony internetowej i jej obsługa. Działanie II – szkolenia stacjonarne dla nauczycieli - realizacja szkoleń dla nauczycieli edukacjiwczesnoszkolnej. Szkolenia przeprowadzą trenerzy z KPCEN i trenerzy zewnętrzni. Każda grupa będzie przeszkolona przez parę trenerów, w której będzie trener z KPCEN i zewnętrzny, wybrany w drodze postępowania przetargowego. Wsparcia podczas zajęć z uczniami udzielał będzie tylko jeden z ww. trenerów. Działanie III – wsparcie nauczycieli podczas zajęć z uczniami - realizacja szkoleń Działanie IV – Wyjazd uczniów do Centrum Nowoczesności – Młyn Wiedzy w Toruniu - Działanie V – Prowadzenie sieci współpracy - projekt zakłada również prowadzenie Działanie VI – Zakup sprzętu dla nauczycieli i zajęcia - zakup sprzętu i pomocy dydaktycznych umożliwiających naukę programowania w klasach I – III szkoły podstawowej. Sprzęt zakupiony w ramach projektu w postaci tabletów, gry Scottie GO!! oraz Ozobotów zostanie wykorzystany podczas kursu dla nauczycieli oraz podczas zajęć pozalekcyjnych z uczniami. Działanie VII – zarządzanie projektem. Rekrutacja, koordynacja działań, obsługa administracyjna, informacja i promocja, obsługa księgowa oraz inne działania niezbędne do prawidłowej realizacji projektu w tym rozliczenia dofinansowania otrzymanego ze środków Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa. |
Opis efektów projektu |
W związku z realizacją przedmiotowego projektu osiągnięte zostanie szereg efektów, rezultatów projektów, które na etapie opracowywania wniosku
o dofinansowanie zostały określone jako realne do osiągnięcia jak również możliwe do utrzymania po jego zakończeniu. Wśród efektów
zaplanowanego do realizacji projektu należy: - przygotowanie 133 nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej do prowadzenia zajęć pozalekcyjnych z nauki programowania, - podniesienie kompetencji cyfrowych wśród min. 120 nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w tym w szczególności kompetencji jako e-obywatela, użytkownika sieci, - przeprowadzenie przez nauczycieli w szkołach zajęć pozalekcyjnych z nauki programowania w ilości 30 godzin podzielonych na 15 dwugodzinnych bloków, przy wsparciu osobistym trenerów KPCEN i trenerów zewnętrznych, - wyposażenie 1715 uczniów klas I – III szkoły podstawowej w podstawy wiedzy o programowaniu - podniesienie przez min. 1544 uczniów kompetencji cyfrowych - przygotowanie publikacji - pozyskanie sprzętu (m.in. 133 tablety dla nauczycieli biorących udział w projekcie, gry Scootie Go! dla 25 szkół biorących udział w projekcie łącznie 144 sztuki, urządzenia do nauki programowania Ozobot dla 25 szkół łącznie 144 sztuki. Przedstawione efekty realizacji projektu są osiągalne dzięki opracowanym założeniom dotyczącym projektu jak również dzięki przeprowadzonej akcji rekrutacyjnej. W związku ze zgłaszanymi deklaracjami szkół o przystąpieniu do projektu, za ich pośrednictwem została szczegółowo określona liczba nauczycieli biorących udział w projekcie, |